Terengganu Darul Iman

Istana Maziah  Pulau Kapas  Tasik Kenyir  Masjid Kristal  Muzium Terengganu  Pasar Besar Payang  Pulau Perhentian  Pulau Redang  Masjid Terapung

Sukan & Rekreasi - Jungle Trakking / Perkhemahan

Untuk perjalanan di hutan yang subur di Terengganu merupakan sebuah pengalaman yang sangat menyenangkan kerana hampir 60% dari hutan di terengganu ini masih dilitupi oleh hutan hujan tropika, dan ia amat sesuai untuk aktiviti lasak seperti jungle trakking ,perkhemahan dan lain-lain lagi.

Lokasi yang menarik dan strategik akan menjadi pilihan pengunjung untuk melakukan aktiviti jungle trakking atau perkhemahan . Dan perkara asas seperti berdekatan dengan air sungai @ terjun menjadi keutamaan pada mereka yang gemarkan aktiviti lasak sebegini.Beberapa taman rekreasi seperti Sekayu dan La Hot Spring sudah dilengkapi dengan pondok, tempat BBQ api, ruang ganti pakaian dan kawasan parkir. 

Selain daripada itu, lokasi lain yang sesuai untuk aktiviti sebegini ialah di  Hulu Dungun, Pasir Raja, Tasik Kenyir, dan Gunung Tebu. Bagi mereka yang baru ingin mencuba, Lokasi di Air Terjun Sekayu atau Gunung Tebu amat sesuai untuk anda.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails