Terengganu Darul Iman

Istana Maziah  Pulau Kapas  Tasik Kenyir  Masjid Kristal  Muzium Terengganu  Pasar Besar Payang  Pulau Perhentian  Pulau Redang  Masjid Terapung

Destinasi Pilihan - PantaiTeluk Ketapang

Pantai Teluk Ketapang menjadi destinasi pilihan untuk artikel kali ini, ianya menjadi lokasi terbaik untuk pelancong yang ingin melihat suasana desa dan kampung kerana di sekitar pantai ini masih terdapat sampan-sampan dan bot yang digunakan para nelayan untuk ke laut menangkap hidupan laut. Berhampiran pantai ini juga terdapat perkampungan nelayan yang masih bertahan dan utuh seperti sediakala.



Pantai teluk ketapang juga terkenal dengan makanan laut seperti sotong,ikan,ketam,udang yang dicelup tepung dan digoreng. Pengunjung boleh menikmati makanan disini sambil menikmati keenakkan air kelapa muda. Pengunjung boleh datang ke pantai ini untuk berkelah,memancing dan aktiviti-aktiviti riadah yang lain.
 
Jarak dari Pusat Bandar Kuala Terengganu ke Pantai Teluk Ketapang lebih kurang 30 km dan mengambil masa 15-20 minit perjalanan dari pusat bandar. Dari Pantai Teluk Ketapang ini, pengunjung boleh melihat dari jauh beberapa pulau terkenal seperti Pulau Redang dan Pulau Bidong. 

Selamat Bercuti !

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails