Terengganu Darul Iman

Istana Maziah  Pulau Kapas  Tasik Kenyir  Masjid Kristal  Muzium Terengganu  Pasar Besar Payang  Pulau Perhentian  Pulau Redang  Masjid Terapung

Destinasi Pilihan - Pantai Bukit Keluang

Negeri terengganu sememangnya bertuah kerana dikelilingi khazanah dan tempat-tempat yang cukup menarik untuk dilawati. Destinasi pilihan untuk artikel kali ini ialah Pantai Bukit Keluang yang mana terletak kira-kira 140km Utara dari Kuala Terengganu dan hanya beberapa kilometer dari Selatan bandar Kuala Besut. Lokasinya amat strategik untuk mereka yang inginkan ketenangan dan masa riadah bersama keluarga dan sahabat.

Pantai Bukit keluang ini merupakan destinasi yang cukup sesuai untuk aktiviti-aktiviti sukan air seperti berenang, menyelam dan aktiviti perahu layar. Bagi anda yang minat memancing, anda juga boleh memancing di sepanjang pantai Bukit Keluang ini.

Selain daripada itu, anda boleh meneroka gua Bukit Keluang yang terletak berhampiran dengan pantai ini. Samada anda menerokai gua ini secara berseorangan atau berkumpulan,yang pastinya anda akan teruja melihat artifak-artifak yang masih terpelihara di dalam gua ini. Lokasi ini menjadi pilihan keluarga di hujung minggu untuk melihat keindahan matahari terbenam dan saya pasti anda tidak akan dapat melupakan pengalaman istimewa ini.

Selamat Bercuti !

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails