Terengganu Darul Iman

Istana Maziah  Pulau Kapas  Tasik Kenyir  Masjid Kristal  Muzium Terengganu  Pasar Besar Payang  Pulau Perhentian  Pulau Redang  Masjid Terapung

Destinasi Pilihan - Pantai Penarik

Destinasi pilihan untuk artikel kali ini ialah Pantai Penarik merupakan salah satu lagi destinasi pelancongan yang tidak kurang menariknya yang terletak di daerah Setiu, Terengganu. Mempunyai persisiran pantai yang bersih dan cantik sesuai untuk pengunjung datang bersantai bersama keluarga tercinta.

Di sepanjang pantai ini terdapat deretan gerai yang menjual makanan untuk pengunjung yang berhenti rehat atau berkelah di sini seperti kerepok lekor, ikan celup tepung, sotong celup tepung dan banyak lagi. Anda bolehlah mencuba segala makanan yang dijual disini kerana rasanya pasti sedap.

Aktiviti utama penduduk di kawasan sekitar pantai ini adalah menangkap hasil daripada laut. Nelayan merupakan pekerjaan utama di sini. Bagi anda yang gemar memancing, bolehlah mencuba nasib memancing di sini. Ia pasti menjadi pengalaman yang sangat indah dalam hidup anda nanti. Dari sini juga anda boleh melihat dengan jelas deretan pulau-pulau yang sangat indah seperti Pulau Bidong, Pulau Redang dan Pulau Perhentian
Anda juga boleh bermalam di sini untuk menikmati segala panaroma yang terdapat di sini dengan menginap di Penarik Inn ataupun Nelayan Inn dengan kadar harga yang berpatutan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails