Terengganu Darul Iman

Istana Maziah  Pulau Kapas  Tasik Kenyir  Masjid Kristal  Muzium Terengganu  Pasar Besar Payang  Pulau Perhentian  Pulau Redang  Masjid Terapung

Destinasi Pilihan - Pantai Kelulut

Pantai Kelulut terletak di antara Marang dan Rantau Abang.Pantai kelulut ini sesuai untuk aktiviti untuk berenang dan berjemur, pengunjung ke pantai ini akan terpegun dengan keindahan dan ketenangan di pantai ini. Kebiasaanya kita dapat melihat keindahan pantai yang mempunyai panorama rumah-rumah kayu dan klasik ini di dalam gambar sahaja, tapi disini pengunjung dapat melihat sendiri keindahan itu dengan mata sendiri.


Sepanjang perjalanan dari Kuala Terengganu ke Pantai kelulut, anda akan dapat melihat deretan kedai di tepi pantai ini yang menjual pelbagai barangan kraftangan, makanan seperti keropok lekor, sotong kering, dan lain-lain lagi barangan yang menarik untuk dibawa pulang oleh pengunjung.

Pantai Kelulut ini menjadi pilihan penduduk di Marang khususnya kerana ia amat sesuai untuk dijadikan lokasi beriadah bersama keluarga dan teman. Di waktu petang, anda akan dapat melihat anak-anak muda bermain bola sepak pantai, memancing, mandi-manda dan tidak lupa juga ada yang bermain layang-layang bersama anak kecil.






No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails