Terengganu Darul Iman

Istana Maziah  Pulau Kapas  Tasik Kenyir  Masjid Kristal  Muzium Terengganu  Pasar Besar Payang  Pulau Perhentian  Pulau Redang  Masjid Terapung

Menu Pilihan - Air Buah Gelas Besar

Menu pilihan kali ni agak menarik, ianya akan menjadi menu wajib setiap kali saya pulang ke kampung halaman di Kuala Terengganu. Air Buah Gelas Besar di seberang takir memang sudah terkenal dari dulu lagi. Bukan sahaja menjadi pilihan pelancong, malah ianya sudah menjadi bualan ahli-ahli politik, menteri-menteri luar dan golongan artis yang pernah mencuba air buah gelas besar ini. 

Air buah disini boleh dikatakan unik kerana saiz gelasnya yang tersangat besar & pelik. Contonhnya disini terdapat gelas yang berbentuk seperti kasut. Selain daripada itu terdapat beberapa pilihan saiz gelas yang boleh dipilih oleh pengunjung.Disini juga terdapat pelbagai jenis buah-buahan disediakan untuk memenuhi permintaan pengunjung dan mereka boleh memilih untuk mencampurkan pelbagai jenis buah-buahan kedalam 1 gelas minuman untuk mendapatkan rasa yang lain dari yang lain.

Selain dari air buah, mereka turut menyediakan pelbagai jenis makan termasuklah keropok lekor, makanan panas, nasi lemak, nasi minyak, laksam, , nasi dagang dan lain-lain lagi.Lokasinya berdekatan dengan Lapangan Terbang Sultan Mahmud Kuala Terengganu. Sekiranya anda melalui jalan seberang takir ini, pasti anda akan melihat deretan kedai air buah gelas besar di kini & kanan jalan. Selamat Menjamu Selera !!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails