Terengganu Darul Iman

Istana Maziah  Pulau Kapas  Tasik Kenyir  Masjid Kristal  Muzium Terengganu  Pasar Besar Payang  Pulau Perhentian  Pulau Redang  Masjid Terapung

Makanan Pilihan - Sotong Celup Tepung

Setelah sekian lama tak post artikel kat blog ni, hari ni baru ada kelapangan skit nak bercerita... sotong celup tepung mungkin menjadi hidangan wajib bagi mereka yang berkunjung di Kuala Terengganu. Selain dari sotong, ada lagi hidangan lain seperti ikan,udang,ketam dan lain-lain makanan laut yang disalut tepung , tapi kali ini saya ingin berkongsi berkenaan sotong sahaja.

Lokasi terbaik untuk menikmati sotong celup tepung sudah tentu di Pantai Teluk Ketapang, Seberang Takir . Kalau ada pengunjung yang tidak tahu arah untuk ke Pantai Teluk Ketapang, ianya terletak di belakang Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Terengganu. Keenakkan sotong celup tepung disini tidak dapat dinafikan kerana mereka menggunakan sotong yang segar selain sos yang sangat sedap. Harga yang mereka tawarkan pula amat berpatutan. Kebiasaannya harga untuk sepinggan sotong celup tepung ialah RM 5.

Makanan pilihan kali ini sesuai untuk dinikmati diwaktu petang bersama keluarga & rakan-rakan sambil menghirup udara segar & nyaman di tepi laut. Majoriti pengunjung yang pernah menikmati keenakkan sotong celup tepung disini tidak akan melepaskan peluang untuk datang kesini lagi. So kepada sesiapa yang datang ke Terengganu, jgn lupa untuk singgah di Pantai Teluk Ketapang untuk menikmati makanan pilihan kali ini..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails