Terengganu Darul Iman

Istana Maziah  Pulau Kapas  Tasik Kenyir  Masjid Kristal  Muzium Terengganu  Pasar Besar Payang  Pulau Perhentian  Pulau Redang  Masjid Terapung

Destinasi Pilihan - Pantai Tanjung Jara

Tentu ramai yang teringin ingin berkelah di tepi pantai, bersantai bersama keluarga mahupun beriadah bersama orang yang tersayang. So lokasi kali ini amat sesuai untuk mereka yang inginkan ketenangan. Destinasi pilihan pada kali ini adalah Pantai Tanjung Jara yang terletak di Dungun, Terengganu. Lokasinya berdekatan dengan laut china selatan dan mempunyai pasir yang halus & bersih. 

Lokasi ini amat menarik kerana mereka yang datang ke sini akan berpeluang melihat matahari terbit & terbenam dengan diiringi angin yang bertiup lembut.Pantai ini juga lokasi menarik untuk luncur air, menaiki bot, kayak, menyelam dan pelbagai sukan air lain.Lokasi ini juga menjadi pilihan penyu untuk mendarat,kebiasaannya penyu akanbertelur pada bulan Mei hingga September.

Soal penginapan pula tidak menjadi masalah di Pantai Tanjung Jara , disini terdapat pelbagai pilihan penginapan, dari penginapan 5 bintang, hinggalah ke chalet budget. Perjalanan dari Kuala Terengganu mengambil masa lebih kurang 1 jam dengan menggunakan kereta atau kenderaan awam yang lain.

Selamat Bercuti !!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails