Terengganu Darul Iman

Istana Maziah  Pulau Kapas  Tasik Kenyir  Masjid Kristal  Muzium Terengganu  Pasar Besar Payang  Pulau Perhentian  Pulau Redang  Masjid Terapung

Destinasi Pilihan - Bazar Warisan

Salah satu destinasi pilihan yang harus dilawati ialah Bazar Warisan yang terletak di hadapan Pasar Besar Payang, Bazar Warisan ini menyediakan ruang perniagaan bagi peniaga-peniaga barangan tradisional buatan Terengganu seperti songket, batik, sutera, barangan tembaga, kraftangan dan banyak lagi. Kebanyakannya, produk-produk ialah hasil daripada kerja tangan masyarakat terengganu sendiri. Harga yang ditawarkan juga amatlah berpatutan, yang penting pandai tawar menawar.



Bangunan yang mempunyai rekabentuk tradisional ini telah berjaya menarik ramai pelancong yang datang ke negeri Terengganu. Bazar Warisan ini juga menyedikan satu medan selera yang meyediakan masakan panas terutama masakan asli Terengganu.Kepada sesiapa yang  berhajat untuk mendapatkan buah tangan atau cenderahati untuk keluarga atau sahabat, jangan lupa singgah di Bazar Warisan ini untuk melihat barang-barang yang dijual disini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails